Inovând împreună
Paola Casarosa a început să lucreze la laboratoarele Boehringer Ingelheim în 2007. Astăzi, ea caută parteneri externi în domeniul medicamentelor pe bază de rețetă. Această acțiune implică o căutare la ordin global – dar și a cunoaște cât de importante sunt parteneriatele cu startup-uri biotehnologice pentru dezvoltarea inovării.
Atunci când Dr. Paola Casarosa vorbește despre întâlnirile sale cu startup-uri și instituții academice în Boston, devine imediat entuziasmată. “Scena biotehnologică este unică. Oricând sunt acolo, sunt fascinată de cât de rapid evoluează știința biomedicală, cu noi biotehnologii, fonduri și investitori de fiecare dată. Și mai mulți oameni sunt entuziasmați de atmosfera antreprenorială care se simte acolo”, spune ea.
Este Corporate Vice President for Business Development and Licensing/Prescription Medicines la Boehringer Ingelheim. Vizitează orașul de pe Coasta de Est a SUA de câteva ori pe an pentru a consolida vizibilitatea Boehringer Ingelheim ca partener și pentru a cunoaște noi potențiali parteneri. Unul dintre cei 20 de colegi ai săi este un liant permanent acolo, cu un birou în Boston. “Este important să fiu prezentă în persoană și să mă întâlnesc cu persoanele potrivite”, spune ea. “Strategia noastră în Medicamente pe Bază de Rețetă are un component extern substanțial”.
Dr. Casarosa este din Torino, Italia, unde a studiat chimie medicală. Apoi și-a completat doctoratul în farmacologie moleculară în Olanda. După ocuparea câtorva posturi cu în alte companii farmaceutice, s-a mutat la Boehringer Ingelheim în 2007, lucrând inițial în cercetare înainte să se alăture echipei de dezvoltare a afacerii în 2010. În ultimii trei ani, a lucrat la dezvoltarea alianțelor terapeutice și a parteneriatelor strategice.
“Pavând calea pentru parteneriate externe, ajutăm la asigurarea unei “conducte” bine aprovizionată cu medicamente.”
"Pavând calea pentru parteneriate externe
ajutăm la asigurarea unei "conducte" bine
aprovizionată cu medicamente."
Ea lucrează acum la o interfață-cheie în cadrul companiei: Boehringer Ingelheim a construit consistent parteneriate cu companii de biotehnologii în ultimii ani. Astăzi, aproximativ 50% din programele în stadiile incipiente și mijlocii de la Boehringer Ingelheim au o componentă inovativă externă, fie din biotehnologie sau mediul academic. Boehringer Ingelheim dorește să investească și mai mult în parteneriate. În următorii cinci ani, compania va cheltui 1.5 miliarde de euro în cooperare cu parteneri externi.
Dr. Casarosa vizitează în mod regulat punctele cheie de biotehnologie: pe lângă Boston, mai sunt San Francisco și Tokyo. Ea și echipa sa au organizat evenimente cu potențiali parteneri în aceste orașe în ultimii trei ani pentru a facilita un dialog cu instituții promițătoare și startup-uri. Aceste evenimente doar pe bază de invitație oferă un mod mai personal de a stabili conexiuni cu inovatorii. Punctul cheie este reprezentat de interacțiunile față în față și discuții pentru a obține feedback de la parteneri existenți și viitori ai abordării de parteneriat și a nevoilor specifice ale Boehringer Ingelheim. “Parteneriatele în stadii incipiente ale cercetării sunt un mod foarte eficient de a crea cel mai mare beneficiu pentru ambele părți”, subliniază Dr. Casarosa. “Ne ajută să creăm relația de lucru corectă și să poziționăm cel mai bine compusul sau platforma formând articulat dezvoltarea sa.”
Ca o companie farmaceutică bazată pe dezvoltare, Boehringer Ingelheim se concentrează pe o rețea globală. “Este important pentru partenerii noștri pentru că avem capabilitățile corect pentru a transforma rezultatele din cercetare în noi medicamente de succes care ajută pacienții la nevoie”, spune Dr. Casarosa. Capabilitățile Boehringer Ingelheim sunt demonstrate de recordul companiei în aprobările de produse cu agenții de reglementare.
Realizările recente vorbesc de la sine: în anii 2014 și 2015, compania a obținut noi aprobări pentru un total de unsprezece tratamente de la US Food and Drug Administration (FDA) sau European Medicines Agency (EMA). Boehringer Ingelheim a fost clasată în topul celor mai inovative zece companii de către IDEA Pharma în 2015, și cu bun motiv. Agenția de știri Thomson Reuters a numit pentru prima oară Boehringer Ingelheim în 2010 ca una dintre cele mai inovatoare 100 de companii. “Căutarea noastră de parteneriate este condusă de ambiția noastră de a acoperi golurile terapeutice, iar munca noastră de un raționament științific și medical”, spune Dr. Casarosa, “și funcționează”.
"Parteneriatele în stadii incipiente de cercetare
sunt un mod foarte eficient de a crea cel
mai mare beneficiu de ambele părți."
Parteneriate de Succes
Boehringer Ingelheim lucrează eficient cu parteneri externi pentru a integra cât mai multe idei inovatoare cu putință în cercetarea și dezvoltarea proiectelor. Iată doar câteva exemple:
- În oncologie, Boehringer Ingelheim a încheiat un acord exclusiv de licențiere cu compania coreeană Hanmi Pharmaceutical. Partenerii doresc să lucreze împreună la a dezvolta o terapie pentru pacienții cu cancer pulmonar care prezintă un tip special de mutație. In câmpul imunoterapiei pentru cancer, Boehringer Ingelheim lucrează cu compania CureVac (bazată în Tübingen) pentru a dezvolta un vaccin terapeutic pentru tumori.
- În zona clinică incipientă, Boehringer Ingelheim și-a exercitat recent opțiunea și a achiziționat un medicament de investigație de la Pharmaxis Ltd. pentru a trata o afecțiune progresivă a ficatului (NASH).
- Împreună cu compania Circuit Therapeutics din California, Boehringer Ingelheim lucrează cu metode optogenetice pentru a identifica noi abordări terapeutice pentru afecțiuni psihiatrice și cardiometabolice.